SOMMARJOBB!!

Jag måste ha ett sommarjobb. Verkligen måste. Det finns inget annat alternativ. Därför sitter jag här nu och skickar ut mitt CV (helt nyrenoverat) på random till tjänster i Grebbestad och Strömstad utan större hopp. Jag har ingen aning om hur jag ska ta mig till de platser jag ansöker till, men känner bara halv-jummet för dem ändå så det kanske inte spelar någon roll.
   Önskar att jag hade kunnat söka till tjänster med mer realistiska avstånd dit man faktiskt kan ta sig inom en timma med buss men tyvärr är sanningen sådan att det inte finns. Frågade i närbutiken idag efter att ha köpt bröd (vad bara tvungen att påpeka att det var bröd jag köpte och inget onyttigt vilket ofta är fallet. Kände mig otroligt vuxen). Det blev lite konstig stämning. Efter att ha fått refusal kunde jag inte gå därifrån eftersom jag hade lite problem med att lägga ned brödet i påsen så blev såndär awkward stämning där båda bara kollade på varandra utan mer att säga och kände sig obekväma. Ett stapplande samtal om hur svårt det är att hitta jobb i dagens samhälle "räddade" situationen. Hatar sånt. 
   Förövrigt ligger Liverpool 2:a i tabellen vilket förgyller min tillvaro något otroligt!! Manchester United innehaver för tillfället första placeringen. Fjollor. Men att Liverpool vann över dem med 4-1 för exakt 2 veckor, 3 dagar, 2 timmar och 56 minuter sedan kommer jag leva på för all framtid!

  

 (Du undrar varför och det ska jag svara på. För att du var en idiot och ett jävla äckel. För att du gick bakom ryggen på mig och sedan ljög om det. Jag kan aldrig mer i hela mitt liv lita på dig och du är inte värd en sekund av min tid. Att du inte ens inser vad du har gjort mot mig är bara så idiotiskt att jag inte ens tänker förklara. Jävla pucko. You know I can't resist you.)


We break up it's something that we do now
everybody's got to do it sometime
it's okay, let it go

It's too much to be trippin' on the phone here
get off the wire, know everything's good here
stop what you're doing

ur Metro Station - I Don't Wanna Be In Love (Dance Floor Anthem)




Tillbaka till jobbsökandet då -.-.... hare gött haaaaaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0