Äckligt

 Fy fan för att vara sjuk. När man är frisk (och mitt uppe i skolveckan) går man oftast omkring och hoppas på att få bli sjuk. Måste tyvärr varna er alla för att inte blanda ihop "sjuk" med "ligga hemma i sängen och bara dega", även om likheterna är många så är det en mycket stor skillnad. När man är sjuk mår man dåligt. Vill liksom bara fly från sig själv, inte leva och bli frisk snarast möjligt. Man uppskattar inte hela det där "sova länge på morgonen" och "kolla på TV hela dagen", vilket för övrigt är oerhört överskattat. ¨
  Dessutom missar man mycket. Mycket i skolan som man tror att man slipper men som kommer och biter en i röva när man väl är tillbaka i skolan och mycket aktiviteter på fritiden man sett fram emot. Som till exempel 80-tals festen i Skepplanda ikväll. Fan var ju så sjukt taggad ju! Så inträffar äcklig hosta med äcklig feber. 
  Många litade på mig. Skulle ju förfesta och göra iordning oss hemma hos mig så har jag fått säga till alla att det inte kan bli nåt för jag e sjuk. Känner mig väldigt äcklig. Gött är det väl att ett par stycken kommer hitta till festen i alla fall. 
  Min kompis är också sjuk. Efter en incident på fyllan förra lördagen är det väl safe to say att jag smittade henne men äckel hostan och äckel febern. Hon frågade mig ifall vi skulle gå på festen ändå även fast vi var sjuka. Bara kolla läget, inte supa järnet och dra hem tidigt. Låter fan lockande men känns så elakt eftersom jag redan sagt till alla att det inte blir nåt. Som att gå bakom ryggen på dom lite. Men ska fråga mamma för vill verkligen! Om det går för jag väl smsa alla och säga att jag ändrat mig igen och hoppas att dom inte ser mig som värsta obeslutsamma äckelbarnet. Hmmm....

Kommentarer
Postat av: Josefin

Nästa gång då jävlar!!! Kändes lite elakt mot dej att gå "/ Men nästa gång då jävlar!!! Om inte så många veckor e jag 18 och då kan jag köpa ut folköl till dej xD Jaja, men du får krya på dej! <3

2009-03-10 @ 16:51:18
URL: http://evamatildajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0