Expect Less

Jag önskar att jag inte var tjej. Någonstans på vägen fick vi inte bara bröst utan också en underlig egenskap av att försöka tolka och läsa in i saker som kanske borde lämnas oanalyserade. Precis som storleken på brösten så varierar detta beteende i styrka från person till person, och jag är olycklig nog att blivit en av de värst drabbade. Har väl dubbel-D i '"läsa mellan raderna"-syndromet. 
   Alla tjejer som läser kommer förstå vad jag pratar om. Någon gång har alla legat vaken på natten och ältat samma sms eller samtal om och om igen i hopp om att hitta någon ny substans. Jag skrev "godnatt handsome", han skrev "godnatt :)", i den farliga världen av analyserande betyder det "jag tycker du e snygg" med ett svar av "tack ,men nej tack". Var det verkligen så han menade? Man kan ju inte lika gärna fråga rakt ut utan att tas som ett emotional freak. Så man får väl ligga och vänta på det där smset som aldrig kommer, "Jag vill inte prata med dig längre." Timmar blir till dagar och det känns som att varje minut bara är jätte lång och jobbig. Varför vill han inte prata med mig? Vad har jag sagt/gjort för fel? Fy fan för att analysera ihjäl allting tills det bara består av micro-korn av misär. Hade man behållit det i sin helhet hade man kanske sett att allt är precis som det brukar vara och inget alls är förändrat, men rädslan av att det faktiskt har det, rädslan av att man faktiskt sagt eller gjort någoting dumt, gör kanske att man ser saker som inte finns? Hur det än är så har jag bestämt mig för att nu får det vara nog. Jag tänker inte analyserna. Jag tänker inte skicka dumma sms där det står "hej:)" men som egentligen betyder "vill du fortsätta prata med mig?" för om personen man komminucerar med inte förstår frågan kanske den inte kan svara. Och då blir allt pannkaka.
   Så jag ska sitta här. Jag ska inte tänka. Jag ska bara vänta. Leva på fakta. Smsar han mig vill han snacka. Punkt.
   Här är några väldigt sanna rader jag ska börja leva efter. Den som lyckas är nog den lyckligaste personen på denna jord.

Free your heart of hatred
Free your mind from worries
Live simply
Give more
Expect less

Kommentarer
Postat av: Elin

puss på dig <3 allt blir bra...nån gång :)

2009-08-04 @ 12:25:20
Postat av: theE.

Du beskriver så bra! :)

Vet exakt hur de e...



Hoppas de blir lättare för dej nu :)

huuugs

2009-08-07 @ 12:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0