Kärlek

 Låt mig berätta om min stora kärlek. Ja, det är faktiskt kärlek på riktigt. Den liksom växte fram utan att jag märkte det. I bärjan var det mest en kul grej men nu har det tagit väldigt stor plats i mitt hjärta. Och jag känner att det är så äkta.
   Det finns många därute som inte kan förstå. Men jag dömmer ingen, ifall ingen dömmer mig.
   Vad jag pratar om gott folk är någonting som få mig att skratta och le, även ifall jag egentligen mår piss. Vad jag pratar om gott folk är någoting som jag både i med och motgång stöttar lika helhjärtat. Jag har gråtit, svurit och kastat saker omkring mig men i slutändan är det värt allt det när den där underbara känslan infinner sig.  När man är så glad att man svävar på moln, när hjärtat känns lika lätt som en heliumballong i bröstet och när ett leende bara måste tränga sig ut på läpparna. Jag pratar kärlek gott folk.
   Så vad är det jag älskar så mycket? Det är ett lag, det är en passion, det är en kärlek. Liverpool FC mina vänner. Aldrig har jag varit så kär, och jag vet att det kommer hålla livet ut. My blood is red for a reason.
   Jag förstod inte fotboll i början men uppskattade pausen jag fick från mig själv. Jag behövde det lika mycket då som nu. Tror jag tänker för mycket. 
   Nu kan jag också uppskatta själva sporten för vad än folk säger så kan jag fotboll. Inte bara reglerna utan det där man bara förstår. Inte bara det som sitter i benen utan det som finns i huvudet och hjärtat.
   Så för alla er som inte vet ska jag berätta att Liverpool är ett underbart lag. Så fyllt av passion, moral och historia men ändå med fötterna på jorden. Även ifall det är ett av de bästa lagen i England så har inte detta gått dem åt huvudet (som t.ex. för man u, jävla fjollor).
   Så tillsist. Ett citat från min idol Bill Shankly. En man som levde och andades Liverpool och som jag alltid kommer att se upp till.

Someone said "football is more important than life and death to you" and I said "Listen, it's more important than that."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0