Dream catch me...

Hallå hallå :). Det är så konstigt vissa saker. Till exempel musik. Ibland undrar jag hur vissa kan leva utan den. Hur de kan se det som oväsen? Musik är ju som känslor spoken out loud. Är de människorna känslokalla eller kan de inte bara höra det jag hör?
  Hör de ord när jag hör en historia? Hör de ett piano när jag hör längtan? Hör de elgitarr när jag hör frustration? Stannar musiken i deras öron när den på mig fortsätter in i hjärtat? 
  Musik är så mycket mer än bara ljud. Den kan få dig avslappnad, ledsen, glad eller uppspelt. Jag föredrar att lyssna på musik som speglar vad jag känner just för stunden och det roliga är att när man väl börjar leta så hittar man så många låtar som gör just det, och det får mig så glad! Det finns någonting för alla. For every heartbeat there's a drumbeat.

  Det har varit mycket känslor på senaste, så mycket att jag inte kan hålla reda på alla. Men jag vet en låt jag hörde för ett tag sen som jag gillar skarpt för stunden. "Dream catch me" - Newton Faulkner, lyssna gärna på den :)

there's a place I go
when I'm alone
do anything I want
be anyone I wanna be
but it is us I see and I cannot belive I'm falling

that's where I'm going
where are you going?
hold this close, won't let this go
dream catch me
dream catch me when I fall

or else I won't come back at all...


 


Kommentarer
Postat av: Elin

tycker precis som du, musik är ett helt otroligt sätt att förmedla känslor, love it<3.. en viss Paolo sa även when you're sad that's when you need happy songs the most.. och ibland måste jag hålla med att de funkar =)

2008-11-21 @ 14:40:49
URL: http://dudejustchill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0